https://jurnal.usahidsolo.ac.id/index.php/GI/issue/feed Jurnal Gaung Informatika 2025-02-07T06:40:52+00:00 admin gaunginformatika@usahidsolo.ac.id Open Journal Systems <p style="text-align: justify;">Jurnal Gaung Informatika berpartisipasi dalam mempublikasikan karya-karya ilmiah yang bermutu bagi pengembangan ilmu pengetahuan dalam bidang teknologi informasi dan telekomunikasi. Sejak awal penerbitannya, Jurnal Gaung Informatika menerima kontribusi artikel ilmiah yang berupa kajian ilmiah, hasil penelitian, maupun hasil pengabdian pada masyarakat dari berbagai ilmuwan yang berasal dari berbagai lembaga pendidikan tinggi. Jurnal Gaung Informatika lebih selektif dalam menerima artikel ilmiah, serta lebih berorientasi pada kemutakhiran iptek agar dapat menjadi sumber informasi ilmiah yang dapat menjadi referensi untuk memecahkan berbagai permasalahan lingkungan yang semakin kompleks.</p> <p style="text-align: justify;">Jurnal Gaung Informatika terbit dua kali dalam setahun, yaitu pada bulan <strong>Januari</strong> dan <strong>Juli</strong>. Setiap pengiriman artikel harus menyertakan formulir biodata penulis yang sudah diisi, dan menyertakan pernyataan bahwa artikel tersebut belum pernah dipublikasikan di tempat lain.</p> https://jurnal.usahidsolo.ac.id/index.php/GI/article/view/1961 STRATEGI PEMASARAN DIGITAL PENINGKATAN PENJUALAN BATIK DI MASA PANDEMI COVID 19 2025-02-07T06:34:38+00:00 Adcharina Pratiwi adcharina.pratiwi@unisri.ac.id <p>The research was carried out at batik Busana Asri, the Pilang Batik Industry Center, Masaran, Sragen. This study aims to formulate a digital-based marketing implementation strategy to increase batik sales volume. The benefits of research are generated by formulating models and implementing batik marketing in the new normal period of the COVID-19 pandemic. The object of this research is Batik Clothing Asri at the Pilang Masaran Batik Industry Center, Sragen. Data collection methods are through questionnaires, observations, interviews and direct activities at Batik Busana Asri. The analytical method designed the concept of a digital marketing implementation model and through regression to determine the effect of the digitalization marketing strategy implementation indicators on sales volume. Marketing digitization strategy variables include: company web site (X1), tiktok social media (X2), Instagram social media (X3), facebook social media (X4), digital marketing (shopee) X5, product catalog (X6), youtube social media (X7), company signage promotion (X8) and sales volume (Y). Based on the resulting analysis: (1) the formulation of a digital-based marketing implementation model, (2) digital marketing (shopee) dominantly affects the increase in sales volume, (3) the overall implementation of digitalization variables affects the increase in sales volume. The marketing strategy model for the implementation of marketing digitalization is able to increase the volume of batik sales in the UKM Batik Busana Asri, the Pilang Masaran Batik Industry Center, Sragen</p> 2022-02-07T00:00:00+00:00 Copyright (c) 2022